DASAR KUALITI

PPAPP komited dalam membina koleksi yang terbaik, memberi perkhidmatan perpustakaan yang komprehensif dan melangkaui jangkaan pengguna serta memastikan penambahbaikan sistem penyampaian secara berterusan.


OBJEKTIF KUALITI

  • Memastikan 45% daripada koleksi PPAPP dalam bahasa melayu, 35% Bahasa Inggeris serta 10% Bahasa Cina dan Tamil.

  • Memastikan pendaftaran keahlian untuk setiap ahli disiapkan dalam
    tempoh 10 minit.

  • Memastikan koleksi PPAPP diproses dalam tempoh masa 14 hari bekerja.

  • Memastikan setiap pertanyaan yang mudah dan tidak memerlukan penyelidikan lanjut dapat disiapkan dalam tempoh 15 minit manakala
    pertanyaan yang sukar dan memerlukan penyelidikan lanjut disiapkan dalam tempoh 1 hari.

  • Memastikan perkhidmatan pinjaman dan pemulangan bahan bacaan untuk setiap ahli disiapkan dalam tempoh 3 minit.

  • Memastikan aktiviti galakan membaca dijalankan dengan penyertaan sekurang-kurangnya 30 orang peserta.

  • Memastikan setiap aduan diselesaikan dalam tempoh tujuh hari bekerja

Search