DASAR KUALITI
PPAPP komited dalam membina koleksi yang terbaik, memberi perkhidmatan perpustakaan yang komprehensif dan melangkaui jangkaan pengguna serta memastikan penambahbaikan sistem penyampaian secara berterusan.
OBJEKTIF KUALITI
- Memastikan 45% daripada koleksi PPAPP dalam bahasa melayu, 35% Bahasa Inggeris serta 10% Bahasa Cina dan Tamil.
- Memastikan pendaftaran keahlian untuk setiap ahli disiapkan dalam
tempoh 10 minit. - Memastikan koleksi PPAPP diproses dalam tempoh masa 14 hari bekerja.
- Memastikan setiap pertanyaan yang mudah dan tidak memerlukan penyelidikan lanjut dapat disiapkan dalam tempoh 15 minit manakala
pertanyaan yang sukar dan memerlukan penyelidikan lanjut disiapkan dalam tempoh 1 hari. - Memastikan perkhidmatan pinjaman dan pemulangan bahan bacaan untuk setiap ahli disiapkan dalam tempoh 3 minit.
- Memastikan aktiviti galakan membaca dijalankan dengan penyertaan sekurang-kurangnya 30 orang peserta.
- Memastikan setiap aduan diselesaikan dalam tempoh tujuh hari bekerja